2010. június 5., szombat

EB - Task 4

Tudtuk, hogy jó nap lesz, és nem fognak szerénykedni a feladatkiírásnál. Peti hallott valami 104 km-t, amire elégedetten füttyentgettünk, de aztán a task mégis 141km lett. Trattberg start után át kellett nyomi a Dachstein gerincre, ott végigmenni, majd vissza, át a schladmingi völgyön majdnem Wagrainig, majd vissza, Annaberg fölött átütni a Tennengebirge vonulatát, majd a Tabor-hegyen az utolsó fp, és Abtenau a cél.

A kitekerés nem ment könnyen, de pylon-nyitásra egész jó pozícióba sikerült küzdenem magam. Elindult mindenki, és nagyjából a Dachstein lefutóig az első 10-el toltam együtt. Aztán ismét előjött az, hogy gyors az ernyőm, de messze nem siklik úgy, mint a többieké, így aztán szép fokozatosan kerültem hátrébb. Azért jó volt látni, hogy a zord sziklák mellett mindenki húzott fékkel repült. Aztán amikor lett egy kis magasság, akkor azért oda-odalépegettünk neki, de csak óvatosan, mert bármikor jöhetett egy-egy olyan pöff, hogy azonnal le kellett ugrani a gyorsítóról. Tulajdonképpen ez az egész gerinc egy nagy lee-oldal, és szúrnak a termikek eléggé. Megcsináltuk a gerinc végén a fp-t, ekkor keveredtünk össze Dénessel meg Petivel. Jöttünk vissza, ekkor még nagyjából a féltáv hátra volt. Itt Dénes egy kicsit meglépett, mi Petivel kitekertünk az űrbe, és elkezdtük áttolni a völgyön. Egész jól tartogatott, meg elkaptunk egy jó termiket Radstadt felett, és onnan már megvolt a fordulópont. Itt megint összetalálkoztunk Dénessel, és együtt vágtunk neki a háromszög harmadik szárának. Ismét hátrány volt, hogy az ernyőm gyors, de nem siklik annyira jól, a völgy átsiklásokon mindig kaptam párszáz métert. Szerencsére a Tennengebirge lábánál megvolt az erős lift, átbuktam a hegyen kb 2700-on, és irány az utolsó fp-t. Láttam, hogy nem annyira adja ott az embereknek, lejtőztek, mert elég alacsonyan értek oda. Leléptem a gyorsítóról, hogy minél magasabban érjek oda, de a végén a szembeszél miatt már nyomni kellett. Egy kicsit lejtőztem, aztán megvolt a jó kis termik, kicsit még rá is tekertem, aztán irány a cél. Valahogy a végsiklás közben féloldalasan nyomtam a gyorsítót, és ezt testsúllyal próbáltam kompenzálni, aminek 3 féloldal lett a következménye. Szerencsére elég jól kezelhetőek voltak, 5 és fél óra repülés, 140km után beértem. Peti is jött 10 perccel utánam, meg Dénes is kb 20-al. Galambos Laci is majdnem megcsinálta, de neki már nem adta ki az utolsó fp. 50-iknek értem be, legalábbis az előzetes eredmények alapján. Így kellett volna minden nap tolni...


XContest link, Napi eredmény link,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése