2012. május 1., kedd

Soca Open Valley 2012 - avagy a "nagy"visszateres

Minden nagy zenekar osszejon egy bucsukoncertre. Aztan 5 ev mulva nyomnak egy turnet, kijon a best of valogataslemez, kis szolokarrier, aztan egy ujabb bucsukoncert, ami mar tenyleg az utolso. Persze csak 2-3 evig, mert aztan kezdodik elolrol az egesz.

Ugy alakult, hogy az en nagy tavalyi bucsuzkodasom utan - munkaadomnak hala - ismet kicsit szabadosabb idobeosztassal rendelkezem (ki tudja meddig), ezert mikor jott a hivo szo, a ver szaga, menni kellett. :) Soca Valley Open, szokasos kornyezet, de ugyebar a szeriakategoria keretei kozott. Nyilvanvalo volt teljes eselytelensegunk az Enzo-k es az Icepeak 6-ok ellen. Persze ettol meg lehetett volna jobban nyomni (lasd pl Valic-ek az 1-2-es Rookokkal), de ezt adta.

Azt a reszet elrontottuk, hogy a szallasunk, a taskok celja, a leszallo, es az egyetlen kozeli vendeglatoegyseg (eufemizmus!) foldrajzilag egybeesett, ezert sokkal inkabb az akkor fontosabbnak tuno dolgokra koncentraltunk, ahelyett, hogy a vilaghalon ertesitettuk volna otthonmaradt tarsainkat.

Igy hat ez egy hianypotlo iras, de nem szeretnem egyenkent vesezgetni a taskokat, inkabb csak a fontosabbakat irom le belole. No de, meg egy kis bizonyitvanymagyarazas igy elore: az ernyo tema. Ezuton is koszonom Matenak, hogy kolcsonadta a Novajat (csereltunk, es persze imadta az R11-et), egy alom vele startolni, repulgetni, meg akar csukasokat is kapni. Teny, hogy joval tobbszor csukott, mint a mostani versenyernyok, de nem volt nagy tortenet, minimalisan fordult, es mar nyilt is ki. Nagy hiba volt a reszemrol, fittyet hanyni arra, hogy az ernyo teteje 105kg, amit - mivel nyilvanvaloan izmosabb vagyok a Matenal :) - kb 8 kiloval ultem felul. Ez nem zavart sebessegnel, eleg jol ment a cucc, de girhes idoben, vagy barmikor, mikor lejtozni kellett, komoly gondokkal kuszkodtem. Azt tudni kell a Soca-s versenyekrol, hogy altalaban ilyen a task, kiteker mindenki, ameddig tud, aztan rasiklik a kovetkezore, felgirhel, ha eros benne marad picit, aztan megy tovabb, felgirhel stbstb. Szoval a girheles elegge jellemzo sajnos, es a nagy sebesseg miatt egy szuk, lejto melletti kor megtetele nem egyszeru. Es nyilvan nem lenne fair osszehasonlitani a tekeresi elmenyt es a sikloszamot egy dhv-s es egy versenyernyo kozott.

Az elso taskon a sok odavissza utan Robic volt a szivato pont, addigra mar kezdett leallni az ido, es fujt ki a volgyszel a Stol volgyebol. Az "alacsonyan odaerek, es szepen fellejtozok, mert a Stol mindig adja" taktika csunyan nem jott ossze, en gyakorlatilag mar a fordulopont kozelebol fordultam vissza, hogy valahol magassagot nyerjek. Nagyon sokan itt szivtak meg, mert a volgyszel gyakorlatilag lefujt mindenkit a hegyrol (a heggyel parhuzamosan fujt Tolmin fele), aki nem volt eleg magasan. En visszaertem a Stol elejere, ahol egy kicsit gyengebb volt a szel, valamint a hegy is befordul egy picit, es fel ora kuzdes kovetkezett. Fent a tetejen mar mukodott a hegy szepen, alig volt szel, lehetett menni. A fp utan ismet ugyanez, es valoszinuleg ez tett be idegileg, mert onnan mar csak Tolmin mellett egy templom es a leszallo volt hatra. A ketpupun a Milanek alatt nem adta feljebb, talan eroltetni kellett volna, de ranezesre ugy tunt, kiadja. Amit elcsesztem az az volt, hogy ezek egy kis eldugott templomot irtak ki fp-nak, mig en egy joval nagyobb, kozelebbit neztem. Igy hat ott dobbentem, hogy meg menni kellett elfele, es akkor mar sejtettem, hogy nem erek be. Tenyleg nem, cirka 400 meter hianyzott... Milan volt az egyeduli magyar, aki beert, gratulalok!

A masodikon (ezuton koszonom Szitto egesz csaladjanak a kolcsonpulcsit, meg hogy eroltette, hogy vegyem fel) kicsit meglepodtunk start utan, mikor 2600-ig tekertunk ki. Sokszor repultunk mar itt, de azt hiszem ilyen gyonyoru idoben meg sose. A nagy hegyeknek mind havas volt a teteje, tobbszor levagtam az utat a Krn hata mogott, siman ment a Most na Socira siklas, ordas vegsiklas. Ezt a napot nyertem magyarok kozul, jo ritmusban kaptam el az eros lifteket, es bar gyakran nem erte meg tovabbtekerni (ugyanoda ertem, ahova azok, akik otthagytak a liftet), neha bejott a szamitas. 6.5 percet kaptam az elsotol, ami azert ebben a mezonyben nem rossz. Fel perccel utanam jott Szitto, aztan Kepes meg a tobbiek, majdnem minden magyar beert. Emo is megrepulte az egeszet, de elcseszte a startcilinderet, ennek a tortenetnek majd karmaszinten lesz folytatasa a kovetkezo postban.

Harmadik nap szarul nezett ki, atvittek minket Lijakra. Jo kis feladat, tok jo helyrol kezdem a siklast, az elso fp-t megvan, gondolom utana megyunk vissza a hegyre. Aztan dobbentem, mert az elottem levo kb 8 ernyo szepen rafordult a masodik fp-ra. Ekkor kellett volna okosnak lenni, es belatni, hogy nem vagyunk egy sulycsoportban. A masodik fp meg meglett, de mikor visszasiklottunk a hegyre, en joval alacsonyabban ertem oda, es nem adott semmit. Oket szepen megtartotta, ki is tudtak tekerni es mentek tovabb. Mogottunk az okosabbak visszamentek a hegyre, es onnan csinaltak tovabb a feladatot. Budai Peti 9-nek ert be csupa Enzo utan, eleg bikasag! Kepes is jott kicsit kesobb 18-nak.

Negyedik napon ismet Kobala, de eleinte nagyon szarul nezett ki az ido. En hulyen, lesz ami lesz alapon elstartoltam, aztan a starthelyen allok mar tobbszor lemondtak rolam, mire nagy nehezen (nagyjabol a Mrzli Vrh nivojabol) sikerult visszagirhelni. Nagy nehezen megmasztuk a ketpuput, aztan irany a Krn katlan, hisz az mindig tart. Na jo, kiveve mikor zart a felhozet es kicsit esik a ho. Kepesrol itt mondtunk le Szittoval, mikor a katlan aljabol elindult kifele (a talaj itt alig lejt). Nekunk sikerult felgirhelni, aztan a magasban adta ismet, kis Dreznica - itt Szitto meglepett egy eros lifttel, majd vissza Kobala antenna - itt volt egy kis hejehuja a tanfolyamosok kozott, majd ismet ketpupu (ide Milan tul alacsonyan ert, es keso delutan mar nem tudott kiemelkedni), majdnem Kobarid es vissza. Kicsit tultekertem a veget, de azt mondtam, hogy akarok egy nyugodt vegsiklast magamnak. A vegen a balladai homalybol elokerult Kepes is, es beeresevel biztositotta a magyarok kozti overall elso helyet. A napot Szitto nyerte kozulunk, en lettem a masodik, Kepes a harmadik.

Overall jo kis bemelegites volt, en ekkor mar kb 10 honapja csak egyszer repultem, ami nyilvan nem segitett. A szokasos "par pont nem szamit majd a vegen"-rol (elso napi majdnem beeres, utolso napi tultekeres) megint kiderult, hogy baromsag, Milan 20 ponttal elozott meg overallban. Kepesnek nagy gratula, mert versenyen nem napot kell nyerni, hanem az egesz versenyt, a tobbiek bar brilliroztak 1-1 napon, mindig volt 1-2 amit csunyan bebuktak (-tunk).

Vegeredmeny:
18. Peter Kepes
23. Szilard Forgo
29. Milan Sokacz
30. Balazs Vertes
41. Peter Budai
44. Bela Kovacs
50. Miklos Szegedi
62. Attila Domokos
67. Zoltan Fördös
78. Gergely Böröcz
85. Emőke Lukácsi
88. Attila Németh
90. Livia Raganyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése