2010. július 11., vasárnap

Pre-Worlds - 1. nap

Jó, hogy itt Spanyolországban olyan lassan indulnak a napok, kicsit később kel fel a Nap, este 10-kor még világosban lejtőznek az emberek a hegyoldalon. A felszállítás általában 10:30-11:00 körül volt, de még így is volt általában 1-2 óránk a starthelyen. A starthely 2 rugón, emiatt az árnyékban hideg van, a napon meg dögmeleg, ezért folyamatos helyváltoztatással igyekeztünk beállítani az optimális hőmérsékletet.

Meglett a feladat: Piedrahita - Villatoro hágó - Avila-tól egy kicsit északra egy pont - Segovia cél. Már nem emlékszem, de kb 140km volt a feladat. A starthelyen nulla szél, az is inkább hátulról, időnként egy-egy porördög borzolta a kedélyeket és az ernyőket. Azért csak elstartoltunk, nekem egyből jött egy 5 méter, amivel igen hamar 3800-on találtam magam. Onnan irány a hágó, aztán csak várakoztunk, hogy nyíljon a pylon. Mátéval elég jól kaptuk el, 4200-on voltunk, épp alapon, elkezdtünk siklani. Aztán fél órával később még mindig siklottunk. A hágó után épp nagyon működött a konvergencia, ezért időnként csak leléptünk a gyorsítóról, és kicsit húztunk a fékeken. Ez volt az a nap, ami méznyalásként vonult be a siklóernyős köztudatba. Én egy kicsit elhúztam a bolytól északra, mert ott jobbnak néztek ki a felhők, ráadásul megfogadtam, hogy 4 alatt nem tekerek. Eléggé besüllyedtem, de aztán meg is volt a stabil 6, 7 körüli húzásokkal. Szerencsére a felhőalap előtt 300 méterrel abbahagytam, mert míg siklottam a cél felé, végig emelt. Az utolsó fp-tól légtérpara miatt csak 3000 alatt lehetett menni, én kb 10km-re voltam a ponttól 4000-en. Gondoltam itt az ideje, hogy felpörögjenek az események, elkezdtem neki nyomni, hátha majd úgy süllyed. A pontnál összetalálkoztam a kb 8-10 fős élbollyal, akikkel együtt kezdtük el a vad spirálozást, hogy elérjük az előírt magasságot. Ekkor mondta be Máté pár km-rel hátrébbról a rádión, hogy nem kell annyira tekerni, mert az élboly veszettül próbál lejjebb kerülni a fp környékén. Mindenhol emelt, és egy kevláros ernyővel nem szívesen húzkod az ember 10 feletti spirálokat, így nem ment egyszerűen a lejutás. Aztán meg is lett az oka, hogy miért emel ennyire, egy szép CB alakult ki tőlünk északra, és gondolom az szaggatott fel mindent. Kicsit esett is már belőle, talán emiatt nem kellett volna stoppolni a napot, de elkezdtek parázni a rádión, úgyhogy leszálltunk.

Jóleső érzés volt, Mátéval elkönyveltük, hogy az első 15-ben biztosan ott vagyunk, aztán 2 óra gyaloglás és 1 óra visszaszállítás után szóltak, hogy nem kell letölteni a GPS-t, mert nem érvényes a nap. Azt mondták, hogy bár ez FAI-2-es verseny, de mivel készülnek a VB-re, ami FAI-1-es ezért azok a szabályok érvényesek. Sajnos ott viszont az kell, hogy stoppolt napon legyen legalább egy ember a célban, különben cancel. Losi és Ati is ott jött nem sokkal mögöttünk.

Kár érte...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése