2010. július 16., péntek

Pre-Worlds - 6.nap




A leghosszabb nap. 123km-es feladat, többen 6 óra körül repültek. Ismét egy kis jobbra-balra, majd Avila - B23, aztán szembeszélben B17, és végül cél az A10. Az idő elég lassan akart beindulni, lemaradtunk az élbolytól, akiknek sikerült egy jó termiket kifogni, és a startpontot sokkal magasabbról csinálták mint mi. A hágó után összeverődtünk Mátéval, és a mi bolyunk próbálta utolérni az élbolyt, bár nekik ekkor már jókora előnyük volt. A szél erősen nyugati volt, talán egy egész picit északias is, ezért a B23 után felmerült a dilemma, hogy vajon menjünk-e az élboly után a déli oldalon (ezzel kockáztatva azt, hogy a szél még jobban elfúj minket a ponttól, be a hegyek közé), vagy maradjunk az északin (az utánunk jövők ott festették a lifteket), vagy a síkság közepén (eddig mindig adta címszóval). Maradtunk az utóbbinál - talán az északi jobb döntés lett volna, a bolyunkból páran azt választották, és néhányan beértek közülük. Én nagyon megsüllyedtem, és valahogy mindig mikor beértem egy tekerő boly alá, nem találtam semmit. Már készültem leszállni, amikor észrevettem a sziklákat tőlem délre, melyeket ekkor már szépen sütött a Nap. Először megpróbáltam kitekerni, de lift nem volt elég erős, a sziklák között beerősödő szél meg jól hátrafújt. Gondoltam próbáljuk meg még egyszer, pláne mert a madarak is estek erősen felfele ott, ahol az előbb próbáltam tekerni. Nagy nehezen visszaértem, és szépen kezdtem emelkedni. Közben folyamatosan figyeltem a műszert, hogy milyen magasságon hogyan fúj a szél, és kezdtem örülni, mert a magassággal folyamatosan csökkent a szél erőssége. 2900-en elgyengült a lift, így elindultam a B17 felé. Mikor a pont megvolt láttam, hogy kéne még tekerni, mert a szél még északiasabb, és még erősebb lett, és 5 alá csökkent a siklószámom. Jött is egy lift, és folyamatosan figyeltem, hogy hogyan változik a siklószám a célig, de az elsodródás miatt alig akart csökkenni. Aztán, mikor már elgyengült, elindultam a cél felé, de tudtam, hogy nem lesz meg. A célba 10-en értek be, és kb 25-en szálltunk le az end of speed section megrepülése után. 1km kellett volna még, de a magyarok nagy része szállt le 10km-en belül.

XContest link, Napi eredmény link

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése