2010. március 16., kedd

Valadares Open 2010 Task2

Napi helyezés: 23.
Összetett: 12.

Még felhőben volt a starthely, amikor kiírtak egy 47km-es feladatot. Nagyjából 11-ig teljesen felhős volt az ég, ennek kicsit örültünk, mert így esélyes volt, hogy nem lesz zivatar, de nyilván a termikeknek sem tesz jót. Szóval aki okos volt, az megjegyezte, hogy valószínűleg lassabban indul majd a nap - nekem sajnos ezt a levegőben sikerült megtanulni. A starthely 3km-es cilindere volt a pylon, volt rá 45 perc, én próbáltam nem kapkodni, gondolván elég lesz az idő mindenre, aztán persze nem volt szél a starthelyen, így lassan mentek a startok. Az első fp Sao Geraldo volt, az Ibiturunától DKi irányba. Volt egy elég határozott ÉKi szél, úgyhogy én úgy döntöttem, hogy amíg tart a hegy, elmegyek kicsit keleti irányba, így majd kevésbé kell széllel szemben haladni. A számítás nem volt rossz, csak azt hagytam ki a képletből, hogy egyedül a még nem beindult síkságon nehéz lesz termiket találni. Így - igaz, hogy mindenki előtt - egy kis dombon lejtőzve találtam magam, és épp azt néztem, hogy hova fogok leszállni, és onnan merre kell majd gyalogolni. Kikapcsoltam a rádiót, megpróbáltam nem odafigyelni a közben fölém beérkező rengeteg pilótára, és csak az ernyőre és a varióra figyeltem. A talaj felett 200 méteren voltam, a nagyjából 150-200 méteres dombok között. Aztán egyszercsak már félkörön megvolt, majd egész körön is, később érkezett Losi, és együtt tekertük az egyre erősödő magot. Fél óra elvesztegetése után az élboly után indultunk, akik ekkor már Fernandes Tourinho felé nyomták félhátszélben. A kisebb bolytól folyamatosan próbáltam meglépni, és utolérni az előzőt, de mindig mire megtaláltam a liftet, simán utolértek. Aztán a tegnapi antenna után végül sikerült jó ritmusban elkapni egy termiket, és így a fp előtt már az előttünk lévő bolyban tekertem. Kicsit túl is tekertük magunkat, hisz innen már csak Engenheiro Caldasig kellett menni, nyomtuk is neki keményen, de még így is kb 400 méteren értünk be. Magyarok közül Peti 11., aztán Szittó 15., én 23., Losi 25. lett.

Már sokadszorra kell felvésnem magamnak, hogy egy versenynapot nem az első 10km-en kell/lehet megnyerni.

XContest link, Napi eredmény link, Összetett eredmény link

3 megjegyzés:

  1. hali,

    egy kis lazitás megengedhető, de arra azért figylejetek, hogy olyan legyen a taktika, hogy a végén az első tizben (de inkább öt) legyetek. ha minden nap elsők lesztek, akkor biztosan nem lesz semmi gond. Meg szeretnélek viszont bizni egy kis kémkedéssel, ami nem is az, csak annyi, hogy ott repül veletek a SOL tervezője is (Andre Rottet) Kicsit szakértsél már nekem légyszi erről az új Tracerről, nem birom ki info nélkül :)) állítólag a kupola már végleges, max egy kis trimmelgetés lehet még a végén, én ennyit tudok.

    köszi, és hajrá

    ui:és persze fotók is legyenek

    VálaszTörlés
  2. Lipóth írta... mer a Sziszi aszonta, hogy kell.
    Hajrá Magyarok... isszuk a hóesésben a gin tonic-ot, meg a szavaitokat. Fotók hol lelhetőek? Zöld a táj? Ernyőkémlelésnél, pedig hadd szóljon a honi taktika, sokan menjetek oda, s kezdjétek el piszkálni a varióját... elhatárolódom. Nem sokat olvastunk eddig a Csapattaktika begyakorlásáról, meg a Szövetségi Kapitány is szólamolhatna, hogy hova várja az Első Kettőt, lesz-e Nap Elsőség, meg hogy elégedett-e a Fiúk eddigi teljesítményével. Tervez esetleg cserét... köszöni a sportalapok önzetlen támogatását.

    VálaszTörlés
  3. Full zöld az egész, tegnap este is esett egy kis eső. De ez végül is nem számít, ha kisüt a nap, pusztít rettenetesen :)
    szitto

    VálaszTörlés