2010. március 22., hétfő

Valadares Open 2010 Task7

Napi helyezés: 28.
Összetett végeredmény: 7.

Alcím: Mese a szamárról, és az Óperencián túl is ismert csökönyösségéről
Al-alcím: A jó pap holtig tanul. De ne már, hogy mindig ugyanazt!
Al-al-alcím: Az okos ember más hibájából tanul, a hülye a sajátjából se!

Egyszerű oda-vissza-oda-vissza feladatot írtak ki az utolsó napra, cél a szokásos hegy alatti antenna, még talán kiadja onnan a leszállót. 62km lett az össztáv, volt 45 perc a pylon nyitásáig, hajrá! Gondoltam gyorsan elstartolok, és próbálok keresni valami jó pozíciót a pylon szélén, ahonnan majd hátszélben csinálhatom az első pontot. A szél kicsit jobbról fújt a kurzusra, ezért kitekerés után megnéztem egy felhőt, ami nagyjából az optimális helyen volt. Nem adta, nívó alatt értem vissza, és eltartott egy ideig a kitekerés. Szerencsére idő volt még bőven, így kb 10 perccel pylonnyitás előtt megint jó pozícióban voltam. A boly elindult egy picit a kurzustól balra, én meg persze megint megnéztem ugyanazt a felhőt, hátha. Ordas baromság volt. Egy 62km-es feladaton nem lehet annyit nyerni ezzel az egésszel, hogy megérje. A boly gyorsabban megy, biztosan utol tudnak érni. Ráadásul nem is adta a felhő, vissza kellett mennem a hegyhez, pont mikor nyílt a pylon. Kb 600 méteren voltam, mindenki elindult, nekem pedig meg kellett nyugodnom, és túl kellett tennem magam azon, hogy ismét mekkora barom voltam. Tudtam, hogy ha lerohadok, azon sok hely múlhat, ha nagyjából beérek, akkor csak pár. De nehéz ebben a lelkiállapotban nem rohanni, mint a hülye az élboly után. Nagy nehezen kitekertem, nem is ment teljesen, és kb 15 perccel később elindultam. Csupa szétvetett lábú, Krisztustartásban repülő ernyőst kellett kerülgetni, akik megálltak minden gyengében, és koppig tekerték azt. Az utolsó helyről szép fokozatosan próbáltam egyre előrébb jönni. Sajnos az már általános tapasztalat, hogy az élboly sokkal gyorsabban halad, mint az utána következők, a repüléstudásbeli különbség miatt. Azért egész jól adta, pedig volt pár bevállalás benne, amikor otthagytam a 2-ket a 4 m/s reményében. Visszafele a hegy előtti híd volt a következő pont, én megpróbáltam egyenesen rámenni, és nem kerülni a hegyet, mint az előttem lévők, de sajnos ez a nap nem az volt, amikor bármilyen ötlet bejött volna. A lee-oldalon keresgéltem a cuccot, ismét egyre lejjebb kerülve, mire végre meglett. Ezzel is buktam vagy 10 percet. Innen már semmi döntéshelyzet nem volt, ahol még ronthattam volna a helyzetemen, csak tolni kellett, és az erősben megállni, párat fordulni. Szerencsére Losi bemondta rádión, hogy a hegyre visszaérve nem kell tekerni, mert végig tart a cél előtti fp-ig és vissza a célig vezető út. Helyenként 4m/seccel emelt full gyorsítón, jöttél volna előbb basszus... Azért 28 embert megelőztem az út során, és végül beértem úgy, hogy összetettben csak egy helyet estem vissza. Talán valamikor végre megtanulom a leckét.

Peti 10., Losi 11., Szilárd 19. lett. Összetett végeredmény: én 7., Peti 9., Szilárd 14., Losi 22., Fecó 68.

XContest link, Napi eredmény link, Összetett végeredmény link

1 megjegyzés:

  1. gratual egyebkent!
    nekem kezdokent tok jo volt titeket nezni, meg az egesz versenyhangulatot atelni (:
    es tok jo a beszamolo, lehet naponta el kellett volna olvasnom... :P de majd jovore...

    VálaszTörlés